Odpověď na žádost o informace doručenou dne 17.06.2022

15. 7. 2022 Autor: Vladimír Kučera

informace ohledně stanic technické kontroly

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno 
ZE DNE: 17.06.2022 - Česká republika, o.p.s.
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-65/MJP/2022

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: majetkoprávní | stížností a dozoru obcí 
LINKA | MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 01.07.2022

Počet listů: 3
Počet příloh: 15 / listů: elektronicky
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 17.06.2022

Vážení,

dne 17.06.2022 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), společnosti Transparency International – Česká republika, o.p.s., Sokolovská 260/143, 180 00 Praha 8, ze dne 17.06.2022, ve které se domáháte poskytnutí následujících informací v souvislosti s podmínkami provozu na pozemních komunikacích (citace):

„1) Všechna rozhodnutí povinného subjektu o oprávnění k provozování stanice technické kontroly podle § 54 an. zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), od roku 2013;

2) Seznam osvědčení dle § 57 zákona vydaných povinným subjektem od roku 2013, v rozsahu alespoň údaje o provozovateli a datu vydání osvědčení;

3) Informace o tom, zda nedošlo k odnětí oprávnění vymezených v bodě 1) této žádosti; a

4) Seznam všech podaných žádostí o vydání oprávnění k provozování stanice technické kontroly od roku 2013 u povinného subjektu, včetně údajů o osobě žadatele, datu podání žádosti, datu vydání rozhodnutí o žádosti a datu právní moci rozhodnutí o žádosti. (Alternativně mohou být poskytnuta samotná rozhodnutí s vyznačením právní moci, aby nemusel být nově vytvářen seznam).“

Informace jste žádal poskytnout v elektronické podobě.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-65/MJP/2022, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu – odbor dopravy a silničního hospodářství (vizte organizační strukturu krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), který se k Vaší žádosti poskytl podklady.

Odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu sdělil, že dopravní úřad při udělování oprávnění k provozování stanic technické kontroly (dále také STK) rozhoduje dle ustanovení § 54 odst. 3 písmena a) a b) a odst. 4 zákona číslo 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb. a ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon). Oprávnění může dopravní úřad udělit žadateli jen tehdy, je-li záměr provozovat stanici technické kontroly v souladu se stanoveným způsobem a rozsahem pokrytí správního obvodu činnostmi stanic technické kontroly, pokud je kapacitní potřeba technických prohlídek na území okresu v rámci správního obvodu krajského úřadu, v němž má být uvažovaná stanice technické kontroly provozována, vyšší než 80 % kapacity stávajících kontrolních linek stanic technické kontroly v provozu, rozšířených o kapacitu vydaných oprávnění, na území každého takového okresu, a je-li počet skutečně provedených technických prohlídek ve stanicích technické kontroly na území okresu v rámci správního obvodu krajského úřadu, v němž má být uvažovaná stanice technické kontroly provozována, vyšší než 80 % kapacity stávajících kontrolních linek stanic technické kontroly v provozu, rozšířených o kapacitu vydaných oprávnění, na území každého takového okresu.

Ad 1) V příloze toho sdělení jsou příslušná rozhodnutí.

Ad 2) Vyplývá z bodu 1), příslušné údaje jsou v poskytnutých rozhodnutích.

Ad 3) Dle následujících rozhodnutí sp. zn. KUKHK-42313/DS/2019-3 ze dne 20.12.2019, které nabylo právní moci dne 15.01.2020, sp. zn. KUKHK-24256/DS/2021-4 ze dne 07.07.2021, které nabylo právní moci dne 08.08.2021 a sp. zn. KUKHK-27362/DS/2021-3 ze dne 12.11.2021, které nabylo právní moci dne 13.11.2021, došlo k odejmutí oprávnění a osvědčení a následnému udělení nových oprávnění k provozování STK.

Ad 4) Požadované údaje vyplývají z poskytnutých rozhodnutí. Zvláště povinný subjekt zpracoval údaje o datech právních mocí poskytnutých rozhodnutí:

  • sp. zn. 7781/DS/2011-7 Hr ze dne 15.01.2013 nabylo právní moci dne 15.02.2013
  • sp. zn. 4503/DS/2014-4 Hr ze dne 14.04.2014 nabylo právní moci dne 04.05.2014
  • sp. zn. 26081/DS/2015-3 ze dne 02.10.2015 nabylo právní moci dne 03.11.2015
  • sp. zn. KUKHK-16105/DS/2016-3 ze dne 09.05.2016 nabylo právní moci dne 10.06.2016
  • sp. zn. KUKHK-28304/DS/2016-3 ze dne 02.09.2016 nabylo právní moci dne 10.10.2016
  • sp. zn. KUKHK-14162/DS/2017-3 ze dne 28.04.2017 nabylo právní moci dne 30.05.2017
  • sp. zn. KUKHK-19666/DS/2017-3 ze dne 04.08.2017 nabylo právní moci 05.09.2017
  • sp. zn. KUKHK-19320/DS/2017-7 ze dne 04.08.2017 nabylo právní moci 10.08.2017
  • sp. zn. KUKHK-19319/DS/2017-3 ze dne 10.08.2017 nabylo právní moci 10.09.2017
  • sp. zn. KUKHK-27322/DS/2017-3 ze dne 25.08.2017 nabylo právní moci dne 25.09.2017
  • sp. zn. KUKHK-42313/DS/2019-3 ze dne 20.12.2019 nabylo právní moci dne 15.01.2020
  • sp. zn. KUKHK-23284/DS/2020-4 ze dne 05.08.2020 nabylo právní moci 05.09.2020
  • sp. zn. KUKHK-24256/DS/2021-4 ze dne 07.07.2021 nabylo právní moci dne 08.08.2021
  • sp. zn. KUKHK-31851/DS/2021-4 ze dne 14.09.2021 nabylo právní moci dne 30.09.2021
  • sp. zn. KUKHK-27362/DS/2021-3 ze dne 12.11.2021 nabylo právní moci dne 13.11.2021.

Odpověď na žádost o informace včetně příloh Vám zasíláme elektronicky prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení