Odpověď na žádost o informace doručenou dne 18.11.2023

18. 12. 2023 Autor: Tomáš Hrnčíř

Informace na úseku personalistiky

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-115/MSZ/2023

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 04.12.2023

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 18.11.2023

Vážená paní,

dne 18.11.2023 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následující informace (citace):

  • „1. Kolik zaměstnanců má povinný subjekt v pracovním poměru dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce?
  • 2. Zda a případně vůči kolika zaměstnancům povinného subjektu dle bodu 1. je vedena exekuce srážkami ze mzdy a jiných příjmů dle zákona č. 120/2001 Sb., exekuční řád (tj. povinnému subjektu byl doručen exekuční příkaz k provedení exekuce srážkami ze mzdy nebo jiného příjmu povinného, případně usnesení o vyrozumění nového plátce mzdy)?
  • 3. V případě kladné odpovědi na bod 2. u každého takového zaměstnance uveďte:
    • a. průměrnou výši čisté mzdy (za měsíce srpen, září a říjen 2023);
    • b. počet vyživovaných osob;
    • c. zda jsou z příjmu realizovány srážky;
    • d. zda je sráženo na přednostní nebo nepřednostní pohledávku.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-115/MSZ/2023, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byl o spolupráci požádán věcně příslušný odbor kancelář ředitele oddělení personálníkrajského úřadu (https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Příslušný odbor k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytl následující informace.

1. Kolik zaměstnanců má povinný subjekt v pracovním poměru dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce?

  • Schválený počet zaměstnanců – 474.
  • Fyzický počet zaměstnanců v pracovním poměru – 458.
  • Zaměstnanci v pracovním poměru dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce – 37.
  • Zaměstnanci v pracovním poměru dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce a zákona č. 312/2002 Sb., zákon o úřednících ÚSC – 421.

2. Zda a případně vůči kolika zaměstnancům povinného subjektu dle bodu 1. je vedena exekuce srážkami ze mzdy a jiných příjmů dle zákona č. 120/2001 Sb., exekuční řád (tj. povinnému subjektu byl doručen exekuční příkaz k provedení exekuce srážkami ze mzdy nebo jiného příjmu povinného, případně usnesení o vyrozumění nového plátce mzdy)?

Exekuce srážkami ze mzdy je vedená vůči jednomu zaměstnanci krajského úřadu.

3. V případě kladné odpovědi na bod 2. u každého takového zaměstnance uveďte:

a. průměrnou výši čisté mzdy (za měsíce srpen, září a říjen 2023)
Průměrná výše čisté mzdy zaměstnance z bodu 2. je 31 715 Kč.

b. počet vyživovaných osob
Počet vyživovaných osob zaměstnance z bodu 2. je 3.

c. zda jsou z příjmu realizovány srážky
Ano.

d. zda je sráženo na přednostní nebo nepřednostní pohledávku
Aktuálně je sráženo na přednostní i nepřednostní pohledávku.

Toto sdělení zasíláme do Vaší datové schránky.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí